آیا از فروشگاه‌های الکترونیکی خرید می‌کنید؟

کارشناس پلیس فتا گفت: با توجه به رشد روز افزون فعالیت‌های اقتصادی در حوزه فضای مجازی امروزه شاهد استفاده از فروشگاه الکترونیکی به منظور تأمین نیازهای کاربران در سطح اینترنت هستیم.

متأسفانه مردم به هشدارهای پلیس فتا در این خصوص توجه نکرده‌اند و همچنان از فروشگاه‌هایی که دارای اعتبار لازم نیستند خرید کرده و بسیاری از آنها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.

عدم توجه به تذکر پلیس فتا در خصوص خریدهای اینترنتی موجب شده تا بعد از اینکه فرد از یک وب‌سایت غیر معتبر خرید کرده و وجه را از طریق درگاه الکترونیک یکی از بانک‌های عضو شتاب پرداخت می‌نماید حتی بعد از گذشت ماه‌ها موفق به دریافت کالا و یا خدمات خریداری شده نگردیده و با پیگیری‌های وی وجه پرداختی نیز مسترد نشده است، از این رو پلیس فتا به کلیه کاربران اینترنتی که قصد خرید الکترونیکی را دارند توصیه اکید می‌کند تا از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن تجارت هستند خرید نمایند.

کلیه کاربران می توانند لیست فروشگاه‌هایی که دارای نماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی می‌باشند را از سایت enamad.ir دریافت نمایند.

در نهایت پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش گزارش تخلف فروشگاه‌های اینترنتی با ما گزارش نمایند.

منبع:

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا