معرفی تکنولوژی پرسرعت فوتون بیت دیفندر

Bitdefender PhotonTM

تکنولوژی فوتون چیست؟

تکنولوژی فوتون جهت افزایش کارایی و بهبود عملکرد سیستم طراحی شده است. به طوری که در عین سرعت بالای انجام فعالیت توانسته است جوایز متعددی را بین ابزارهای ضد بدافزار به خود اختصاص دهد. فوتون با مشاهده پیکربندی­های خاص هر نرم افزار و شخصی سازی آنها توانسته است حداقل تاثیر را روی زمان بوت شدن سیستم و اسکن برنامه ها داشته باشد.

نام گزاری این تکنولوژی از نظریه ذره‌ای نور آمده است. در این نظریه، نور از ذراتی بنام فوتون تشکیل شده که با سرعت بسیار بالای ۲۹۹،۷۹۲،۴۵۸ متر بر ثانیه یا c در خلا منتشر می‌شوند. هنوز هیچ ذره­ای کشف نشده است که به سرعت نور نزدیک باشد.

قابلیتهای یک آنتی ویروس به وجود بسیاری از عوامل بستگی دارد ، مواردی مانند : تعداد تهدیدات شناسایی شده، تناوب فرآیند به روز رسانی و همچنین سرعت و تأثیر آن بر عملکرد سیستم ، از جمله مهم ترین نقاط تمایز محصول از دیدگاه کاربر نهایی هستند.

به گزارش بیت دیفندر، معرفي فوتون،به عنوان يك تكنولوژي جديد اسكن، نويد دهنده انقلابي در روش اسكن كردن است كه رايانه را بدون از كار افتادن و كاهش سرعت، اسكن و كنترل مي كند.اين فن آوري، فرا تر از فن آوري هاي SmartDB است كه در سال ۲۰۱۲ معرفي شده اند.

فوتون ثابت کرده است این روش نسبت به سایر تکنولوِهای گذشته کارایی بالاتری خواهد داشت.

ویژگیها:

  • ایجاد تنظیمات با توجه به پیکربندی نرم­افزارهای سیستم
  • تاثیر بسیار پایین روی کارایی سیستم

فواید:

  • سرعت بالا در بوت سیستم
  • برنده جایزهسرعت در تشخیص بد افزارها
  • نزدیکی بیشتر با نرم­افزارهای نصب شده روی سیستم

2- فوتون چگونه کار میکند:

در دنياي امنيت فناوري اطلاعات، برنامه هاي كاربردي مي توانند به دو دسته اصلي تقسيم شوند ، دسته اول برنامه هايي است كه مورد اطمينان مي باشند و دسته دوم گروهي هستند كه هيچ اطلاعاتي در مورد آنها نداريم. فوتون وظيفه پردازش آن دسته از فايل هاي شناخته شده را به اسكنر آنتي ويروس واگذار مي كند كه شكل اصلي آنها توسط بد افزارها تغيير داده نشده است.
تكنولوژي فوتون به تدريج برنامه هاي كاربردي نصب شده بر روي رايانه كاربر را كشف مي كند و براي تنظميات هر رايانه قالبي جداگانه شكل مي دهد ؛ اين كار را با تشخيص اين موضوع انجام مي دهد كه كدام فرآيندها نياز به نظارت داشته و كداميك نيازي به نظارت ندارند. حاصل اين امر كاهش تعداد فايل هايي است كه نياز به نظارت مستمر دارند و در نتيجه منابع كمتري از سيستم صرف نظارت بر برنامه هاي كاربردي ايمن مي شود ، بنابراين اسكنر اين امكان را پيدا خواهد كرد تا منابع را به طور كامل بر روي فايل هايي متمركز كند كه به طور بالقوه مخرب هستند. بیت دیفندر برای این نوع تشخیص و دسته بندی از پردازش ابری خود نیز کمک گرفته است.

طي يك سري از آزمونهاي مستقل كه توسط شركت AV-Comparatives در ماه مه انجام شد، مشخص شد كه عملكرد بيت ديفندر صرف نظر از عمليات انجام شده بر روي سيستم ، “بسيار سريع” است ، اين در حالي است كه حتي يك آلودگي هم ناشناخته نمانده است.

گفته مي شود كه كه جزئيات ناچيز هم مي توانند نقش حياتي داشته باشند و موضوعات كوچك، باعث رخدادهاي بزرگ مي شوند. فوتون جهشي است كه چشم انداز جديدي به سوي بهره وري از منابع و اسكن پر سرعت مي گشايد.

بیت دیفندر فوتون